Eerste maand overleefd! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Eerste maand overleefd! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Eerste maand overleefd!

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

17 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De afgelopen weken hebben we weer het een en ander meegemaakt. We (Marije, Simone, Sharon & ik) zijn naar een optreden geweest van een Afrikaanse zanger ‘Wandile Mbambeni’ (soort Ed Sheeran, maar dan Afrikaans). Was een leuke belevenis!

Daarnaast heb ik vorige week mijn eerste interview hier gehouden, met Wendy Vermeulen van Brownies & Downies. Zij gaat namelijk de eerste Brownies & Downies in Afrika openen begin november! Het was super leuk om haar te interviewen en ook handig want het moest in het Engels, maar wanneer we er niet uit kwamen konden we even in het Nederlands omschakelen! Voor de geïnteresseerden, hierbij de link van het interview: www.womanonline.co.za/News-detail/wendy-vermeulen-brownies-downies

Op vrijdag 11 september heb ik met Julia de Lionshead beklommen. Lionshead is een berg naast de tafelberg. We gingen de zonsopgang bekijken! Om 5.45u haalde Julia me op bij het hotel en vervolgens gingen we het avontuur aan: In het donker de berg op! We waren Precies op tijd boven. We waren namelijk nog geen twee minuten boven en de zon kwam op, super mooi! Die dag was er ook een borrel voor alle stagiaires die via 4exchange in Zuid-Afrika zijn beland, of in ieder geval hun huisvesting hadden geregeld via dit bemiddelingsbureau. Het was een gezellige boel daar en vervolgens gingen we door naar Longstreet om daar ons avondje voort te zetten.

Die zaterdag erna ben ik op safari geweest met Maren via Woman Online. Maren is een Duitse stagiaire die tot oktober stageloopt bij Woman Online. We mochten gratis mee en dan moesten we er vervolgens een artikel over schrijven: http://womanonline.co.za/Lifestyle-detail/welcome-to-the-khwa-ttu-mountain-bike-trail Helaas moest ik hiervoor wel al op m’n vrije zaterdag om 07.00u opstaan, maar het was het zeker waard! Foto’s volgen uiteraard weer op Facebook!

Op de zondag was het (zoals gewoonlijk) weer heerlijk weer. Het valt ons hier op dat het doordeweeks nog best wel koud is en nat, maar in de weekenden zijn de weersvoorspellingen hier vaak lekker zomers! Hier kunnen ze blijkbaar wel zelf het regelen, dat is in Nederland wel anders! We gingen om 10.00u lekker naar het strand van Camps Bay & vervolgens rond 2 uur naar een braai in Mzoli’s (township). Helaas is mijn camera daar dus gestolen tijdens het eten, maar gelukkig had ik zaterdagavond nog een hele lading foto’s op m’n laptop gezet! Ik heb er echt niets van gemerkt toen ze m’n camera stalen. De volgende keer neem ik dus echt niks meer mee naar zo’n township, alleen 50 rand (€3,75) eten van te kopen & that’s it!

Maandag was het weekend helaas weer voorbij, ik ging mijn 4e week van stage in! ’s Avonds ben ik weer naar de sportschool geweest, daar ga ik ongeveer 3 keer per week heen. De ene keer ga ik zwemmen, de andere keer kom ik voor de Zumba en deze keer ging ik lekker krachttrainen!
Dinsdag ging ik met mijn collega’s naar de film Everest in een IMAX bioscoop. Deze gaat namelijk morgen in première hier in Kaapstad en wij waren uitgenodigd om van te voren de film te komen bekijken. Ik vond het best een mooie film, het was gebaseerd op een waargebeurd verhaal. In het begin dacht ik, wellicht wil ik de Mount Everest zelf wel ooit beklimmen, belachelijk idee achteraf en daar kwam ik gedurende de film ook achter haha, veel mensen gingen dood en het was wel een pittige klim!

Vanochtend zijn Jamal (van Woman Online) en ik naar de lancering van een nieuwe TomTom Action cam geweest, het begon om 09.00u bij Truth Coffee (onlangs benoemd tot het café met de beste koffie ter wereld). Er was eten en drinken en vervolgens gaven een aantal mensen van TomTom een praatje en vervolgens gingen we de cam testen. We gingen op een tour (met de cam op onze helmen) in een motor met aanhangwagen, het was echt super vet vond ik en zou het zo weer willen doen! Het was niet zo maar een tourtje, we zijn echt ruim 2 uur onderweg geweest. We gingen vanuit de stad langs Camps Bay (strand), Hout Bay, Signal Hill (berg) en zo weer terug naar het centrum van Kaapstad.

Inmiddels is het dus weer donderdag en komt het weekend steeds dichterbij! Ik ga dit weekend walvissen met Maren spotten bij Hermanus en verder heb ik nog geen concrete plannen, maar dat komt vast wel goed!
Nu ga ik er weer vandoor, tot siens!

  • 17 September 2015 - 21:51

    Mama:

    alweer genoeg meegemaakt, zal wel saai worden in februari.

  • 17 September 2015 - 21:59

    Renate De Jong:

    Haha nee hoor mam, dan is het carnaval!

  • 18 September 2015 - 11:39

    Buurvrouw Maria:

    Hoi Renate,
    tjonge, wat maak je veel dingen mee, jullie zijn behoorlijk actief, leuk!
    Ik ben best een bietje jaloers...

  • 18 September 2015 - 11:56

    Anouk:

    Super leuk om te lezen! Veel plezier daar en hopelijk zie je wat walvissen :-).

  • 20 September 2015 - 10:04

    Renate De Jong:

    Haha ja buurvrouw!, we zouden vandaag zelfs de Tafelberg gaan beklimmen maar helaas zijn er wat dames ziekjes en moe hier dus dat wordt een andere keer. & ik heb heeel veel walvissen (+ schattige dolfijntjes & zeehondjes) gezien! :)

  • 24 September 2015 - 18:38

    Alisha En Ayrton:

    Lieve renate
    Ik vind het heel leuk voor jou dat je zo veel mee maakt.
    Ik hoop dat je het leuk krijgt verder en ik kom mteen naar me toe als je terug bent
    Xxx alisha

    En Ayrton weet even niks om te typen maar hij mist jou ook hoor


  • 28 September 2015 - 13:05

    Marielle:

    Je maakt genoeg mee daar , klinkt allemaal heel leuk , en goedkoop eten als je maar 3,75 nodig hebt???
    laat die Mount Everest maar zitten he , we zien je elke keer weer graag thuis komen haha.

    groetjes John & Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 46506

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: