Garden Route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Garden Route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Garden Route

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

11 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag 28 november begonnen papa, mama en ik op de vroege morgen aan onze Garden Route. De Garden Route (tuinroute) is een reisje door het zuiden van Zuid-Afrika. Dit reisje leg je af met de auto zodat je overal kan stoppen waar je maar wil.

Onze eerste stop was in Betty’s Bay, dit bezoekje was zeker de moeite waard, er waren namelijk wel meer dan 300 pinguins te zien! De volgende stop was Hermanus. Hier was ik drie maandjes geleden ongeveer al een keer geweest met mijn toenmalige medestagiaire Maren uit Duitsland, toen zaten we nog midden in het walvissenseizoen en zagen we deze geweldige beesten ook daadwerkelijk. Helaas hadden papa, mama en ik deze keer niet het geluk aan onze zijde.

Na een lunch in Hermanus reden we door naar Cape L’agulhas, dit is een klein dorpje op het zuidelijkste puntje van het Afrikaanse continent. Hier is eigenlijk niets te beleven behalve dan het zuidelijkste punt. Dit vonden we totaal niet erg, want na een heerlijk diner waren we bekaf en gingen we lekker onder de wol. De volgende ochtend hadden we namelijk weer een lange rit voor de boeg!

Off to Knysna
Op zondag gingen we via Swellendam en Mosselbaai naar Knysna. Helaas is er hier op zondagen vrij weinig te beleven en zo ook in Swellendam. Hier hebben we een pitstop gemaakt en zijn we gauw weer doorgereden naar Mosselbaai om lekker te lunchen. We reden langs prachtige landschappen! Uiteindelijk kwamen we tegen 4’en aan in Knysna. Ik nam snel een duik in het zwembad, want na weer een dagje rijden had ik dat wel verdiend!

‘s Avonds hebben we weer lekker gegeten in ‘Waterfront’ bij de haven, dit was een stuk kleinere ‘Waterfront’ dan in Kaapstad, maar het was wel leuk om de avond door te brengen!

Addo!
De volgende morgen stond ons weer een mooi ritje te wachten. Dit keer was de eindbestemming: Addo! Onderweg hadden we wel een aantal stops gepland. De spannendste was in Bloukrans, hier ging ik namelijk van een 216m hoge brug afspringen! Dit was echt een van de gaafste dingen die ik oooooit gedaan heb! Het filmpje ben ik momenteel op mijn Facebook pagina aan het plaatsen voor de geinteresseerden! (Het gaat alleen niet bepaald snel helaas...)

Verder zijn we gestopt in Plettenberg bay om even uit te waaien op het strand en een klein marktje te bezoeken en zijn we ook gestopt bij Jeffreys bay, dit is een van de beste surfgebieden in de wereld!

Uiteindelijk kwamen we aan op onze eindbestemming van de maandag: Addo! Addo is beroemd om zijn national park. Hier wilden we dus graag naar toe!

Op dinsdag 1 december was het dan eindelijk zover, we gingen Addo Elephant National Park in! We hebben daar een geweldige safari gedaan, tijdens deze twee uur durende tocht door het park zagen we zo’n 200 olifanten, een heleboel zebra’s, antilopes, schildpadden, zwijnen, buffalo’s en nog veel meer! Foto’s komen spoedig op Facebook!
Ik ben blij dat we de rit naar Addo hebben gemaakt, dit was zeker de moeite waard!
http://womanonline.co.za/Lifestyle-detail/addo-elephant-national-park

Last destination: Oudtshoorn
Op de woensdag reden we terug in de richting van Kaapstad. We reden nu meer door het binnenland van Zuid-Afrika i.p.v. aan de kust. Het was een pittig ritje, maar uiteindelijk kwamen we rond 15.00u weer aan op onze bestemming ‘Oudtshoorn’. Oudtshoorn is bekend vanwege haar vele struisvogels, een aantal mooie dierenparken en haar druipsteengrotten. Helaas hadden we te weinig tijd om alles te bezoeken, maar we hebben toch leuke dingen meegemaakt in dit stadje! Ik heb op een struisvogel gereden (Dat was echt heel cool!), ik heb met krokodillen gezwommen (Ook heel cool!!!) en we hebben heerlijk geluncht bij Buffelsdrift, dit was een tip van mijn collega Annette, zij is namelijk geboren in Oudtshoorn. Verder wil ik Julia Kragten graag bedanken, zij heeft namelijk met mij heel de route bedacht!

Vorige week donderdag kwamen we weer terug in Kaapstad, die vrijdag hebben we lekker rondgehangen in Waterfront en zijn we naar Robbeneiland geweest, dit was leuker me verteld werd vond ik! Op de zaterdag zijn we naar de foodmarket Old Biscuit Mill geweest en hebben we een heerlijke wijntasting gedaan in Stellenbosch, bij de tip van onze nieuwe roomie Neneh ‘Delaire Graff Estate’! Verder zijn we de afgelopen week nog de Tafelberg op geweest, naar Cape Point, Kaap de Goede Hoop en Muizenberg geweest, hebben we lekker geshopt in Canal Walk, hebben we een sightseeing tour gedaan met de bus en uiteraard ook een beetje pakjesavond gevierd op 5 december! Ik kan voorlopig weer vooruit met de lading chocolade die ik heb gekregen!

Ik heb twee geweldige weken gehad met m’n papsie en mamsie met als absolute hoogtepunten (letterlijk) de bungeejump en ook het zwemmen met de krokodillen!

Inmiddels zit ik weer lekker op stage en is het weer bijna weekend, morgen ga ik EINDELIJK (als het goed is) met zeehondjes snorkelen en komende week ga ik lekker scubadiven met Bernadette, een schrijfster voor Woman Online Magazine!

Tot siens!

  • 11 December 2015 - 13:51

    Mama:

    Hee Renate,

    Bedankt voor je kerstkaart, ook van opa en oma.
    Ik ga nu de foto's op de computer zetten.

    doei

  • 11 December 2015 - 14:26

    Renate De Jong:

    Graag gedaan hee, konden jullie het een beetje lezen?
    Succes ermee!

  • 11 December 2015 - 15:50

    Tonny De Jong:



    Hoi renate,gij bent helemaal gek met het springen,maar wel veel lef.
    Je hebt weer een mooie herinnering met pa en ma.
    Zie wel weer een berichtje verschijnen.
    Groetjes Han en Tonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 46497

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: