Ik geniet! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Ik geniet! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Ik geniet!

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het weekend van 19 september was weer een geslaagde boel! Ik ben met mijn Duitse collega ‘Maren’ walvissen wezen spotten bij Hermanus. Tijdens de boottocht kwamen we veel parende walvissen tegen en wat baby’s. Op de weg terug zagen we ook schattige dolfijntjes en zeehondjes! ’s Avonds zijn ik, Marije, Simone en Milou nog lekker wezen stappen. We gingen naar onze oude vertrouwde tent ‘Dubliner’. Normaal was het hier altijd gezellig druk, maar dit keer helaas niet. Het stond er bomvol met mensen. Het was wel weer gezellig, maar ik hoop dat het de volgende keer weer wat minder druk is daar!

Op de zaterdag gingen we eerst boodschapjes doen, we hebben weer een hele voorraad ingeslagen. Vervolgens gingen we naar de Botanische tuinen van Kirstenbosch. Daar hebben we o.a. lekker rondgelopen en gepicknickt. ’s Avonds gingen we naar Canal Walk. Dit is een winkelcentrum met meer dan 400 winkels en is niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Waterfront (wat echt is aangelegd voor het WK van 2010 en dus echt een toeristische trekpleister). Bij Canal Walk hebben we lekker geshopt en gegeten, daarna zijn we naar de bioscoop gegaan. Helaas hebben Simone en ik niet heel de film (Paper Towns) gezien, want onze oogjes waren een beetje moe.

Zondags ben ik eerst gaan sporten en vervolgens gingen we ’s middags maar weer eens naar het strand, Camps Bay. Het weer was weer heerlijk dit weekend en daar moeten we natuurlijk van profiteren! ’s Avonds hebben we pannenkoeken gebakken en zijn we op tijd naar bed gegaan zodat we vanaf de maandag weer vol ertegenaan konden gaan op stage natuurlijk!

Vorige week heb ik uiteraard ook weer het een en ander beleefd. Ik ben bijvoorbeeld naar een Leeuwenpark geweest, daar hadden ze allerlei leeuwen en tijgers. Heb ik wijn geproefd in Stellenbosch en heb ik flink ‘’gebraaid’’ (bbq). Afgelopen donderdag was ik namelijk uitgenodigd door een klasgenootje die nu in een ander gebied woont in Kaapstad. Het was erg gezellig en natuurlijk gingen we daarna nog lekker stappen! Ook op de vrijdag was er een braai. Dit keer bij ons eigen hotel. Ik heb flink gesmikkeld en natuurlijk gingen we ook na deze braai weer lekker stappen!

Zaterdag gingen Milou, Marije en ik naar een Nederlandse winkel (60 km verderop). Ik heb heerlijke knakworstjes, stroopwafels, RANJA & erwtjes met worteltjes ingeslagen!

Op de zondag ging ik weer eventjes sporten, ik dacht namelijk dat de sportschool voor onbepaalde tijd ging sluiten, maar dat was niet zo. De sportschool is namelijk aan het renoveren. We hadden een e-mail gehad dat er iets gesloten zou worden, wij dachten de hele sportschool, maar het was blijkbaar alleen het gedeelte voor de kinderen haha oeps. ’s Middags ben ik met Faye, Eline & Elise naar Mzoli’s geweest. Dat is in een township (waar laatst dus m’n camera was gestolen). Ook hier gingen we weer lekker braaien! Dit keer nam ik alleen 100 Rand mee en m’n huissleutels (zodat ze lekker niks van me konden jatten)! Ook dit keer was het weer erg gezellig & over twee weken ga ik weer! Dan gaan we zelfs in een township slapen met 16 studenten en nog wat begeleiders! Dat is geregeld via 4Exchange en we gaan dat op de zaterdag naar een township ‘Khayelitsha’, waar we een tour krijgen en zo en waar we dan ook gaan slapen en dan op de zondag gaan we lekker braaien bij Mzoli’s!
Verder ga ik eind oktober waarschijnlijk mee op een excursie naar Cederbergen. Dat schijnt super mooi te zijn en we gaan daar lekker sportief hiken!

De afgelopen week hebben we met Woman Online een Afrikaanse band geïnterviewd die momenteel erg goed bezig is en binnenkort zelfs een contract gaat tekenen met Armada (van Armin van Buuren). De band heet ‘Goodluck’ en speelt ook binnenkort op het een na grootste festival van de wereld in India!

Gisteren heb ik lekker lang zitten skypen met papa en mama & Brittsplit. Het was hier gisteren (en vandaag) nogal regenachtig en dan heb ik dus echt geen zin om ergens heen te gaan! Hopelijk komt die zomer snel, want daar ben ik nu wel weer aan toe!

Verder mag ik morgen twee vrouwen interviewen van Tekkie Tax, dat is een goed doel die vijf verschillende soorten groepen steunt met het geld dat zij binnenkrijgen (zoals dieren, kinderen en gehandicapten). En komend weekend ga ik naar een markt ‘The Old Biscuit Mill’ waar ze eten van super veel landen van de wereld hebben! Ik heb gehoord dat ze er ook kroketten uit Nederland hebben!

Ciao!

  • 30 September 2015 - 09:42

    Tonnie:

    Een geweldig avontuur, renate

  • 30 September 2015 - 11:55

    Marion:

    Hoi Renate,
    Ik geloof het zeker als je zegt: Ik Geniet!!!! Wauwwww wat een geweldig avontuur.
    Geniet nog maar lekker even door zou ik zeggen. ☺️
    Gr. uit Empel

  • 30 September 2015 - 16:37

    Marij:

    Lijk me erg gezellig wat je allemaal doe, geniet ervan

  • 30 September 2015 - 16:52

    Renate De Jong:

    Komt helemaal goed hier! :)

  • 30 September 2015 - 17:47

    Mama:

    Brittsplit???

    Is dat Britt?

  • 30 September 2015 - 19:30

    Renate De Jong:

    Yes dat is ons Brittje!

  • 05 Oktober 2015 - 18:54

    Anja:

    Ons Brittje toch :-)

    Blijf genieten Renate! Een mooi avontuur beleef je weer!

  • 14 Oktober 2015 - 10:35

    Elke:

    Wat ben jij weer aan het genieten daar!! Heel veel plezier!! Skypen snel! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 46595

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: