Sportief weekje achter de rug! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Sportief weekje achter de rug! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Sportief weekje achter de rug!

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

09 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Langzaam maar zeker trok vorige week maandag (en dinsdag) de spierpijn uit m’n lichaam van het weekendje Cederberg.

Op de dinsdag gingen Annette en ik heerlijk surfen in Big Bay! We gaan namelijk artikelen schrijven over 5 ‘’sport classes in Cape Town’’! De eerste was dus een surf les. We hadden allebei nog nooit gesurft, maar de instructeur deed goed z’n best om ons tijdens onze eerste les ooit te laten staan op het board! Uiteindelijk hebben we allebei zo’n 5 keer gestaan op het surfboard!
Hierbij ons artikel over de surfles : http://womanonline.co.za/Health-detail/workouts-for-women-surfing

Woensdag gingen Simone, Elise, Edwin en ik (na een heerlijk Italiaans diner) naar een voetbalwedstrijd: Ajax CPT tegen Orlando Pirates. Deze wedstrijd was in het stadion waar Nederland van Uruguay heeft gewonnen tijdens het WK in 2010! We dachten dat voetbal niet zo leefde hier in Zuid-Afrika, maar het was toch behoorlijk druk in en rond het stadion! Uiteindelijk verloor Ajax (YESSS!) met 1-2.

Afgelopen donderdag was het weer de eerste donderdag van de maand en dus ‘’First Thursday’’! Na een heerlijk Hollands avondmaal (aardappelen, boontjes en vlees) gingen we de stad in. Tijdens First Thursday gaat namelijk zo ongeveer heel Cape Town op stap en is het erg gezellig in de stad! Een aantal uurtjes later (02.00u) kwamen we weer terug na een gezellig donderdags avondje!

Op de vrijdag ben ik naar de sportschool geweest (dat was alweer een tijdje geleden door alle activiteiten die ik heb gedaan), ben ik flink opgeschoten met m’n onderzoek voor stage en zijn we lekker wezen stappen! ’s Avonds heb ik heerlijk gemidgetgolft, jaja dat kan hier ook nog!

Het afgelopen weekend hebben we lekker geshopt. Ik heb een nieuwe (spiegelreflex) camera gekocht, dit was echt een geweldige aanbieding en ik ben er super blij mee, nu heb ik eindelijk weer een camera en een goede ook!!

Verder heb ik weer wat nieuwe jurkjes, een broek, oorbellen en bandeau’s gekocht.

Gisteren zijn we lekker naar het strand gegaan bij Sea Point, hier hadden ze leuke tentjes bij zitten waar ik een heerlijk ‘’frietje met’’ op heb en een half schepijsje van Marije. ’s Avonds zijn Simone, Milou en ik nog wat gaan drinken bij een tentje waar we vanavond pizza gaan eten ‘’2 voor de prijs van 1’’!

Inmiddels is vandaag m’n 12e stageweek van start gegaan en ga ik weer even verder met m’n taken, tot siens!

  • 09 November 2015 - 15:19

    Tonny De Jong:

    Druk druk druk,maar je hebt het goed naar je zin.
    En over een paar weekjes komen pa en ma ook op bezoek,dus geniet er van.
    Grtjes uit drunen.

  • 09 November 2015 - 16:35

    Mama:

    Ja Tonny, ga je mee?

    Renate, die friettent komt misschien nog van pas, als we Mama Afrika beu zijn.


  • 10 November 2015 - 08:54

    Renate De Jong:

    Het bevalt me nog steeds prima hier ja! & komt goed mamsie!

  • 10 November 2015 - 17:18

    Elke :

    Zal je artikel van de surfles zo eens gaan lezen!
    En héél veel foto's maken met je nieuwe camera hè want ik wil natuurlijk alles zien als je weer terug bent :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 46611

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: