Afscheid Maren - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Afscheid Maren - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Afscheid Maren

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tijd is weer voorbij gevlogen! (Vorige week) vrijdag heb ik ‘s avonds een heerlijke Nutella milkshake op en een chocolate wafel bij Waterfront & zaterdag heb ik met wat collega’s de Color Run gelopen zoals de meeste al wel hebben gezien op Instagram & Facebook haha! ’s Avonds kreeg ik helaas wel vet erge koppijn, werd ik misselijk en duizelig (wat gelukkig snel over ging) maar de koppijn bleef wat langer zeuren. Gelukkig heb ik Depons (Griekse paracetemol) bij me en die werken altijd super goed en ook dit keer! Wel vielen rond half 10 m’n oogjes dicht, maar dat vond ik niet zo erg want ik had toch geen zin om te stappen o.i.d. na zo’n actief dagje!

Op de zondag ben ik met mijn collega Maren (Duitse stagiaire) en Simone (klasgenootje) naar een Wine & Chocolate tasting geweest in Stellenbosch en vervolgens gingen we naar een Foodmarket (Route44) waar ik een heeerlijke Souvlaki wrap met goddelijk veel tzatziki op heb. Dat was genieten!

De afgelopen week was weer een redelijk normale stageweek was het helaas donderdag Maren’s laatste stagedag en zal ik de komende maanden het dus zonder haar moeten doen! We zijn nog wel lekker samen naar het strand geweest, want we wilden nog graag even ‘’zwart’’ afsluiten! Gelukkig woont Maren in Aachen/ Aken en dat is dus niet al te ver van ons vandaan (als ik ten minste in Nederland ben, want dat weet je maar nooit met mij).

Verder ben ik naar de Zumba en een andere dansles geweest en hebben we vrijdag een lekkere braai gehad bij Marije & Milou. We zouden daarna op stap gaan, maar daar kwam het er niet meer van en zijn we lekker naar onze bedjes gegaan!

Gisteren zijn we naar het strand van Muizenberg geweest, het plan was om te gaan surfen. Ook dit plan ging helaas niet door. We hebben eerst een uurtje gelopen langs het strand en daarna hebben we lekker geluncht bij Primi Piatti. Vervolgens gingen we dan eindelijk de zee in! Het water bij de stranden rondom Kaapstad zijn ijskoud, dit komt doordat het ijs op de Zuidpool smelt en dat smeltende water stroomt richting Zuid-Afrika. Maar de oceaan bij Muizenberg is de Indische Oceaan en die is gelukkig niet zo koud! De volgende keer gaan we wel écht surfen!

Gisteravond ben ik eindelijk een keer op een zaterdag hier uit geweest, dat was er nog nooit van gekomen en nu was het zover! Het verschilt niks van de vrijdag maar maakt niet uit. Dat hebben we ook weer meegemaakt.

Vandaag is het een mindere dag (qua weer), het is 20 graadjes en bewolkt (tegenover gisteren 30 en volle zon)! Ik ga lekker wat aan school werken en als het vanavond niet meer bewolkt is de zonsondergang bekijken op Signal Hill.

Tot de volgende keer maar weer!

  • 25 Oktober 2015 - 10:53

    Mama:

    Ben je al erg bruin geworden?

    Jammer dat Maren al weg is, maar Aken is inderdaad niet zo ver van ons af.

    groetjes

  • 25 Oktober 2015 - 13:08

    Elke:

    Beter weer dan hier.... Nog ff en dan hebben wij onze winterjassen en sjaals aan ;-)
    Leuk om je verhaaltjes te lezen!!

  • 25 Oktober 2015 - 13:10

    Elke:

    En jammer dat Maren weg is idd! Gelukkig kun je d'r wel opzoeken als je terug bent in Nederland. Wacht weer op je volgende verhaaltje! Veel plezier!

  • 25 Oktober 2015 - 17:38

    Renate De Jong:

    Ik ben al bijna zwart mamsie!
    Aken is anderhalf uur rijden zegt Google Maps, dus dat valt gelukkig wel mee!
    & Ellebel, niet vergeten vrij te fixen hee!

  • 26 Oktober 2015 - 13:30

    Tonny De Jong:

    Mooie verslagen, je vermaakt je prima. Ga zo door haha.

  • 27 Oktober 2015 - 19:58

    Renate De Jong:

    Haha bedankt Tonny. komt helemaal goed! Volgend weekend ga ik een weekendje naar Cederbergen, waarbij we op de zaterdag 8 uur gaan hiken door de prachtige natuur. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 46670

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: