Weekendje Cederberg! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Weekendje Cederberg! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Weekendje Cederberg!

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een heerlijke braai (bbq) op de donderdag avond, ten ere van de verjaardag van Edwin die ook in Best Western verblijft, vertrokken we afgelopen vrijdag om 09.00u met 23 studenten en 3 begeleiders van 4Exchange in een Nomad Adventure Truck naar Cederberg.

Cederberg is een natuurreservaat 300 km ten noorden van Kaapstad. De omgeving van Cederberg telt 71.000 hectare grond bestaande uit grootse rotsformaties, grotten, watervallen, reusachtige bergtoppen, kloven en verkoelende beekjes.

Eenmaal aangekomen in Cederberg sprongen we lekker het zwembad in en aten we heerlijke schnitzels met friet! Daarna hebben we lekker gechilld bij het kampvuur.

Op de zaterdag moesten we heerlijk vroeg op staan, er stond ons namelijk een hike te wachten van 4,5 uur (nou ja, uiteindelijk werd het 6,5 uur want we waren een paar keer verkeerd gelopen)! Helaas konden we de hike van 8u niet doen, i.v.m. bosbranden in Namibië. Tijdens de hike hadden er prachtige uitzichten en de dag erop heerlijk veel spierpijn.

Na de hike gingen we naar een meertje met een soort waterval in Maalgat. We hebben daar van rotsen (9 meter hoog) afgesprongen en lekker gezwommen!

Op de zondag mochten we iets langer in ons bedje blijven liggen. Het was helaas niet zo’n mooi weer en dus vertrokken we aan het einde van de ochtend weer richting Kaapstad en zat het weekend er helaas weer bijna op.

Nu zit ik weer op m’n stageplekkie en ga ik weer hard werken, doeiii!

• 02 November 2015 - 16:57

Mama:

Dat heb je ook weer meegemaakt.
    Zeker wel eng, van die rotsen afspringen.

• 04 November 2015 - 14:51

Renate De Jong:

Zo is het! Er staan inmiddels wat foto's op m'n Facebook hé. :)
    Verder is m'n spierpijn nu zo goed als over, nu heb ik helaas opkomende spierpijn in m'n bovenlichaam (vooral armen) van het surfen gisteren!