First story in Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu First story in Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

First story in Cape Town!

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na mijn zomer in Kreta en een midweekje thuis, vloog ik op 16 augustus dan eindelijk naar Zuid-Afrika! De vliegreis viel me 100% mee. We kregen om het uur eten en/ of drinken, genoeg keuze aan films en omdat ik overdag vloog en langs het raam zat kon ik af en toe ook een stukje van de aardbol zien. Om 21.15u landde ik op Cape Town International Airport. Nadat ik de paspoortcontrole had doorstaan wachtte er een Afrikaan op mij die werkte voor 4Exchange en mij naar mijn hotel zou brengen. Allemaal top geregeld! Twintig minuutjes later was ik bij de receptie van ‘Best Western Cape Suites Hotel’. De receptionist op dat moment was erg grappig en wilde Nederlands, nou ja beter gezegd Afrikaans, met mij praten. Eenmaal bij m’n kamer aangekomen was ik erg blij. De kamer is namelijk top, het bestaat uit een keuken met o.a. vier kookpitjes, een koelkast en een oven! Verder zijn er drie slaapkamers en twee badkamers. Ik heb de eerste nacht echt uitstekend geslapen. Het was wel een beetje koud, maar ik trok gewoon wat extra’s aan en een dikke deken over het dekbed, prima!

De volgende dag kwam ik erachter dat ik op mijn telefoon allerlei berichten had binnengekregen via internet: WAUW IK HEB GEWOON WIFI OP M’N KAMER IN AFRIKA, HOE DAN? Helemaal prima dus! Ik heb ’s ochtends rustig mijn koffer uitgepakt, ontbeten, veel geappt, op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde supermarkt, Zuid-Afrikaanse Simkaart aangezet en beltegoed gefikst. Daarnaast het contract van het hotel goed doorgelezen en getekend en nog wat Afrika-informatie gelezen van 4Exchange (bureau dat mij heeft geholpen bij de huisvesting hier).

Die middag ging ik op verkenningstocht. Hoe zit Kaapstad in elkaar? Wat is er te zien? Ik ging lekker een stukje lopen. De eerste ronde was nog niet zo groot en dat ging nog goed. Helaas ging de tweede ronde niet zo goed. Ik liep richting het centrum van de stad. Had geen flauw idee hoe die gekke kaarten en straten in elkaar zaten. Als voorzorgsmaatregel had ik wel even twee taxinummers opgeslagen in m’n telefoon. Ik liep verschillende straten door en kwam op een gegeven moment uit op Longstreet, ik wist dat dit het uitgaansgebied was van Kaapstad. Toen ik deze straat helemaal was uitgelopen had ik geen idee meer waar ik heen moest. Ik wilde niet terug, want ja, dat had ik al gezien. Ik liep dus maar verder en verder, af en toe een keertje links en af en toe een keertje rechts. Een uurtje later liep ik wel erg hoog. Ik was verdwaald. Gelukkig zit het met mijn doorzettingsvermogen wel goed, en dat is nu ook weer gebleken. Ik liep rustig door, bergje op, bergje af, keertje links, keertje rechts en alsmaar rechtdoor. Ik bleef het zicht vanuit het balkon op m’n kamer in mijn achterhoofd houden, namelijk hoge gebouwen aan de linkerkant en recht vooruit de haven. Uiteindelijk kwam ik een uurtje later weer terug bij een herkenbaar punt: de tankstation waar ik diezelfde ochtend beltegoed had gehaald! Thank God, ik wist weer waar ik was en na een wandeling van 3/ 3,5u was ik weer terug bij het hotel.

Die avond heb ik wat gekletst met Renee uit Elshout, zij is hier in m’n eerste week mijn buurmeisje, die heeft er dan al een half jaar opzitten en moet helaas weer naar huis. Daarna ben ik gaan eten bij Annefloor, Alisa en Anne. Zij verblijven ook in dit hotel. We aten pompoensoep, ik had het nog nooit op maar ik vond het best lekker!  Daarna hebben we nog wat series gekeken en om 11u was het bedtijd voor deze meid, na zo’n middag verdwaald bergje op bergje af lopen was dat natuurlijk niet zo gek!

Op dinsdag zou het niet zo’n mooi weer worden en dat werd het helaas ook niet. ’s Ochtends heb ik een film gekeken en ’s middags ben ik de stad ingegaan. Heb ik nieuwe dingen ontdekt zoals grote supermarkten waar ze echt álles hebben en ben ik gaan lunchen bij FoodLovers. Anne had mij namelijk de avond ervoor erover getipt dat ik daar beslist heen moest gaan! Het was echt leuk daar binnen en ook erg lekker! Hier ga ik zeker nog wat vervolgbezoekjes aan brengen!

Gisteren, woensdag 19 augustus ging ik op roadtour met Julia. Julia is inmiddels een ‘’local’’ hier. Zij heeft ooit ook stagegelopen hier in Kaapstad en is toen verliefd geworden op haar vriend. Ik heb haar leren kennen via Niels Willemsen, mijn coach op school. Ik heb al sinds november vorig jaar contact met haar via Facebook en Skype, dus ik was erg benieuwd hoe zij nu ‘’in het echt’’ was. Om half 11 kwam ze me ophalen bij het hotel. We gingen naar het Table Mountain National Park. Eerst namen we een kijkje bij de pinguïns, dat was echt heel cool! Vervolgens gingen we door richting Cape Point/ Cape of Good Hope, hier vind je het Zuid-Westelijkste puntje van het Afrikaanse continent en het ontmoetingspunt van twee grote oceanen, namelijk de Indische oceaan en de Atlantische oceaan. Voor foto’s kun je op m’n Facebook kijken, ik zal ze er z.s.m. opzetten! Er zouden in dit park ook struisvogels en aapjes zitten, maar die kwamen helaas niet tevoorschijn. ’s Avonds hebben we lekker Italiaans gegeten in de wijk Waterfront, dit is een wijk die is aangelegd voor het WK in 2010, hier staat ook een stadion waar je voor 40 Rand (nog geen €4) naar een echte wedstrijd van Ajax Cape Town kan bewonderen!) Er is ook een leuke shoppingmall te vinden en een reuzenrat!
Ik vond het een super leuke dag en Julia gelukkig ook! 

Komende maandag begin ik met mijn stage, ik ben benieuwd!

  • 20 Augustus 2015 - 12:16

    Marion:

    Wat geweldig dat je weer zo'n mooie stage gaat doen. Geniet ervan!!. Vind het superleuke om je verslagen te lezen. Gr. vanuit Empel

  • 20 Augustus 2015 - 14:34

    Tonnie De Jong.:

    Je bent een echte avonturier,ik zou zo in me broek schijten. Veel plezier en zeer zeker ervan genieten. Grtjes uit Drunen.

  • 20 Augustus 2015 - 15:30

    Mama:

    Hoi Renate,

    Fijn dat het zo leuk is daar.
    Ik hoop dat wij dat ook nog een keer kunnen bewonderen.

    gr mama

  • 22 Augustus 2015 - 18:52

    Marij:

    Super
    leuk om dat verslag te lezen, geniet er van.

  • 26 Augustus 2015 - 13:38

    Huub En Maria:

    Hoi Renate,
    je moeder kwam net het adres van jouw website brengen. Leuk!
    We houden je in de gaten!
    Groetjes en succes van je Vlijmense buren.

  • 07 September 2015 - 13:29

    Marij:

    Zo te lezen erg gezellig, jullie vermaken je wel, vindt het fijn om te lezen, nog veel plezier , op naar het volgende bericht,

  • 12 September 2015 - 19:53

    Alisha:

    Lieve renate
    Ik mis je heel erg en ik vind het jammer ra je er niet bij kan als ik kom logeren
    Ik hoop dat je het daar leuk hebt en veel plezier nog
    Groetjes je nichtje alisha

  • 14 September 2015 - 09:50

    Renate De Jong:

    Liefste Alisha, ik mis jou ook heel erg meisje!
    Als ik terug ben kom je snel weer een keertje bij me slapen!

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 46764

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: