Hier ben ik weer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Hier ben ik weer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Hier ben ik weer!

Door: Renate de Jong

Blijf op de hoogte en volg Renate

07 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het laatste weekend van augustus hebben we weer het een en ander beleefd. We hebben een historische stadswandeling gedaan, wat heel saai lijkt, maar het was wel leuk omdat je al die verhalen over de slavernij en m’n grote vriend Nelson Mandela te horen kreeg. Verder zijn we natuurlijk weer op stap geweest, Marije was jarig en de drankjes waren weer erg lekker… Faye (meisje die bij hetzelfde bedrijf als ik gaat stagelopen) was vrijdagavond aangekomen en ging meteen mee stappen, zij is dus zeker goedgekeurd!

Op de zondag zijn Simone, Dorus, Anouk en ik naar de kerk geweest. Dat werd aanbevolen tijdens die stadswandeling. Helaas was het niet wat we ervan hadden verwacht. Het zou met allerlei Jazz muziek zijn. Wij dachten aan gospel koren en dat soort dingen. Het was meer gewoon een kerkmis en twee mensen die af en toe een liedje ertussendoor speelden. Maar ja, dat hebben we ook weer meegemaakt. Het duurde gelukkig maar een uurtje. Daarna wilde Simone en ik ergens in de stad iets eten. Helaas was dit vrijwel niet mogelijk want bijna alles was dicht… Dus uiteindelijk hebben we maar bij het hotel (biefstuk met aardappeltjes) op, ook lekker! Op de maandag mocht ik weer beginnen met een weekje stagelopen. Faye was die dag nog vrij en ging o.a. een huurauto voor ons regelen. Dat was een heel gedoe, maar uiteindelijk hebben we de volgende dag afgeleverd gekregen op stage!

Op de maandagavond hebben we (Marije, Simone en ik) zelf gekookt. We aten aardappelen, broccoli en hamburgers. Het smaakte heerlijk! Daarna zijn we met z’n drieën gaan sporten, we hebben namelijk een fitness-abonnement afgesloten! Voor €20 in de maand onbeperkt sporten en de eerste twee maanden mogen we ook bij andere locaties fitnessen! Onze Marije is nogal van het krachttrainen, niet verkeerd voor m’n knietje dus ik doe vaak gezellig mee! Er zit bij die sportschool ook een sauna, zwembad, zonnebankding, het is echt heel modern daar! We kregen bij het abonnement zelfs een gratis sporttas! :)

Woensdagavond hebben we lekker zelf pasta gemaakt en om 20.00u had ik met mijn collega Jamal afgesproken bij The Assembly. Daar kwam namelijk een Afrikaanse band optreden genaamd ‘Jack Parrow’. Mijn klasgenoot Kees was er best wel jaloers op dat ik daar Gratis heen mocht. Tussen 20.00u en 21.00u kregen we zelf gratis drank en eten, heerlijk! Na het voorprogramma kwam rond 12u zijn optreden, het was erg grappig om mee te maken, ze zongen namelijk voornamelijk Afrikaans.

Dit weekend hebben we weer van alles gedaan: Zaterdag zijn Marije, Simone, Sharon, Milou en ik naar het Bloubergstrand gegaan, dit strand ligt dichtbij m’n stage en ik best wel mooi (zoals alle stranden hier eigenlijk). ’s Avonds gingen Sharon, Simone en ik eten bij Mama Africa, daar ben ik namelijk nogal fan van. Niet echt voor het eten, maar wel omdat ze daar vanaf 20.00u live Afrikaanse muziek spelen, en dan wel met volle enthousiasme! Daarna ging ik lekker naar bedje, want na 3 stapavondjes had deze meid het wel even gehad…

Zondag hadden we een roadtrip gepland. We begonnen de trip met zo’n 15 mensen van ons hotel. Al snel raakte we een auto kwijt en vervolgens nog een auto. We reden eerst naar een leuk strandje met een te moeilijke naam. Helaas was het niet zo warm als zaterdag en hebben we dus alleen even foto’s gemaakt en zijn we weer verder gegaan. Vervolgens gingen we naar Simon’s Town (waar ik al met Julia was geweest in mijn eerste week, maar het was wel weer leuk om te zien)! Hier zitten de pinguïns.

Daarna reden we naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop (waar ik ook al met Julia was geweest). Toen ik daar twee weken geleden kwam had ik geen enkele aap, struisvogel of andere gekke beesten gezien, daarom hoopte ik dat ik die nu wel tegen zou komen En ja hoor! Na lang zoeken en speuren kwamen er een aantal dieren tevoorschijn in het Table Mountain National Park! Uiteindelijk na wat uurtjes rijden hebben we ’s avonds heerlijk gegeten in Camps Bay. Daarna wilden we met een aantal nog een wijntje drinken bij het hotel, maar die bar besloot om ons niks te schenken en toen dacht ik: ik ga lekker slapen, morgen weer stagelopen! En ben ik nu dus weer doen, ik zal vandaag of morgen nog wat foto’s op m’n Facebook posten voor de geïnteresseerden!

  • 07 September 2015 - 16:11

    Tonnie:

    Hoi renate, weer veel gezien en goed gegeten. Let je wel op je figuur!!!! Maar je gaat ook nog sporten,goed van je hoor.

  • 07 September 2015 - 17:01

    Mama:

    Ik wist niet dat jij Afrikaanse muziek zo mooi vindt?????

    groetjes mama

  • 08 September 2015 - 11:03

    Renate De Jong:

    Haha ik ook niet mamsie, maar nu wel!
    & ik denk niet dat ik ooit dik word Tonnie! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 46643

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: