Doodskisten, zatlappen & medical centre… - Reisverslag uit Khersónisos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu Doodskisten, zatlappen & medical centre… - Reisverslag uit Khersónisos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Doodskisten, zatlappen & medical centre…

Blijf op de hoogte en volg Renate

11 Juli 2013 | Griekenland, Khersónisos

We zijn weer een aantal dagen verder en er is weer van alles gebeurd!
Ten eerste hebben we weer een aantal nieuwe collega’s: Sem, Dylan, Robin & Boo!

Ten tweede… Toen ik van de week thuis kwam van het stappen, kwam ik Thomas & Dylan tegen. Zij waren ook op stap geweest en gingen zwemmen met Adonis (collega). Ik ging gezellig mee, ik wilde wel eens weten hoe koud de zee ’s ochtends was, en dat viel best mee!
Vervolgens kwamen we rond 9u weer thuis & moest ik wachten voor de lift… Er kwamen een stuk of 6 mannen met een doodskist binnengelopen. Ik schrok me DOOD! De mannen moesten naar boven. Eenmaal ver genoeg de trap op kon ik de lift nemen. Ik dacht: ze zullen toch niet naar de tweede verdieping gaan he! En ja hoor: Het lijk kwam precies in de kamer naast onze kamer. Er stonden al een aantal in het zwart geklede vrouwen te wachten, o.a. de eigenares. En daar kwam hij dan… 24 uur zou de vader van de eigenares van het appartementencomplex naast ons opgebaard worden. Dat hoort hier zo in Griekenland.

Op zondag ging ik voor de verandering eens op tijd naar bed, maar deze nachtrust werd bruut verstoord om half 5 door Thomas. Hij was weer eens kei zat en zei dat hij zijn eigen appartement niet in kon omdat Dylan de sleutel had. Toen viel hij in Simone’s bed in slaap. 2 uurtjes later kwam Simone terug van het werken. We zeiden dat hij naar zijn eigen kamer moest gaan, maar hij luisterde niet. Erg irritant. Toen hebben we hem samen opgepakt en de deur gewezen. Aangezien Simone al eerder naar huis was gestuurd door Mira omdat Simone zich beroerd voelde, was het nog vervelender dat zatte Thomas in haar bed lag.
Maar toen Thomas eenmaal de deur uit was vertelde Simone wat ze had. En iets later toch maar besloten om (weer) naar het medisch centrum bij ons om de hoek te gaan. Ik had Mira gebeld of ze Simone kon brengen, omdat ze echt veel pijn had bij het lopen! 1 minuut later stond Vangelis voor de deur met een scooter. Eenmaal aangekomen bij het medisch centrum werden we snel geholpen, de assistente was Nederlands & de dokter kon in het Grieks communiceren met Vangelis. Simone was al eerder bij de dokter geweest hier, voor andere symptomen. Maar nu is ze waarschijnlijk gebeten door een insect: geen mug. Maar ze weten niet door wat dan wel. Om half 9 ging de apotheek open en konden we haar voorgeschreven pilletjes en zalfje ophalen. Wat een ochtend!
’s Middags werd ik om half 4 wakker dus had ik toch weer redelijk goed geslapen!

Gisteren hebben we een nieuwe kamergenoot gekregen: Dine! Zij kwam samen met Laura rond 11u op Heraklion aan. Nu iedereen er is kan het hoogseizoen beginnen! Maar eerst morgen nog een dagje vrij hihi!

Yassou!

  • 11 Juli 2013 - 17:23

    Hanny:

    Nou Renate het is iig niet saai daar. Nog veel plezier!
    Groetjes Henry en Hanny

  • 11 Juli 2013 - 18:01

    Mama:

    Lekkere rustige buren daar!!!!

    Is Simone weer opgeknapt door de medicijnen?
    Ze heeft wel pech gehad.
    Wens haar maar beterschap van ons.

    Toch nog een extra kamergenootje,leuk.

    Een keer wat foto's aub.

    groetjes mama

  • 13 Juli 2013 - 12:11

    Renate:

    Dankjewel H & H!

    Simone gaat uiterlijk donderdag naar huis, ze heeft nu ook een darminfectie erbij gekregen.. & ik zal binnenkort wel weer wat fotos erop zetten, maar vraag anders morgen aan iemand bij opa en oma of je de fotos op facebook mag zien op een telefoon!

    Nu lig ik lekker aan het zwembad!

    Ciaooo

  • 18 Juli 2013 - 22:23

    Piet Geleynse:

    Hi Renate,

    Goed om te horen dat het je daar goed bevalt. Een belevenis die je in je verdere meedraagt.
    Verder wordt je bedankt dat je je vader alleen hebt gelaten. Nu zit hij mij te katten in plaats vasn jou.
    Maar overaall een goed menneke die pa van jou. We kunnen het best vinden met elkaar.

    Groeten,
    Piet Geleynse
    18-7-2013

  • 22 Juli 2013 - 16:42

    Renate De Jong:

    Mijn excuses Piet, maar ik heb ook af en toe m'n rust nodig he!
    Over een maand ben ik weer terug, dus dan krijg jij het weer wat rustiger!

  • 12 Augustus 2013 - 03:02

    Simone:

    Hey Lieve Ranataaaaa !!

    Héhe, eindelijk de link gevonden van je verslag !!
    Zoals ik al eerder heb gezegt, je schrijft fantastisch..:)
    Mis je nachtelijke verhalen en avonturen nog steeds hoor,
    Nog maar 1,5 week en dan ben je weer lekker thuis. ( of je het nou leuk vind of niet..)
    Spreek je snel weer via de whatsapp, en dan kunnen we binnekort ook lekker bellen :) als je terug bent.. hihi

    HOUDOEEE

    filakiaa <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Khersónisos

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 46743

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: