Alweer 3 weken hier!! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken hier!! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken hier!!

Door: renatedejong

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Mei 2011 | Griekenland, Skíathos

17 mei, arrival & departure day!
Na ’s nachts door wat zenuwen slecht geslapen en waarschijnlijk ook doordat ik niet in slaap kon komen en wist dat ik de volgende dag vroeg op moest en het druk had wat lag te stressen, begon de luchthaven dag weer! Ik moest om half 8 bij een bushalte naast ons appartement staan & de bus kwam op tijd! Buschauffeur grapte wat over z’n naam en was erg aardig! Op na de accommodaties in Koukounaries, daar wat mensen opgehaald en vervolgens naar de volgende accommodaties en naar de luchthaven. Bij de laatste accommodatie ging er pas wat niet volgens plan. Er moesten 4 mensen instappen, maar er stonden er maar 2 klaar. Dus ik naar de receptie. Bellen naar de kamer van deze 2 mensen… In 1e instantie werd er niet opgenomen, uiteindelijk wel en zeiden ze dat ze van plan waren een taxi te nemen. Dus oké opgelost. Maar toen bleek dat de receptie dit eigenlijk al wist, fijn. Nou ja, het was maar 5 minuutjes oponthoud dus viel mee!
Toen alle mensen een fijne terugvlucht in de bus gewenst en wat verteld over hoe het zou gaan op het vliegveld!
Eenmaal bij het vliegveld aangekomen, was het vliegveld nog gesloten. Fijn. Nou ja, ik vragen aan vliegveldmedewerkers die ook voor de deur zaten te wachten hoe lang het nog ging duren, ze zeiden 5 minuutjes. Dus vooruit. 2 minuten later ging het vliegveld open! Toen kwam het volgende, inchecken. Het duurde minstens 20 tot 25 minuten voordat de 1e gast had ingecheckt. Niet omdat deze gast zoveel koffers o.i.d. bij had… Nee, omdat de Grieken zeg maar hun tijd namen om op te starten haha! Verder verliep alles goed en wel. Maar de 2 meisjes (vrouwen) die een taxi zouden nemen kwamen pas na half 10. Terwijl iedereen toen al had ingecheckt en al door de douane was, kwamen hun aan. Toen kwamen ze erachter dat één van hun haar ticket in de koffer had zitten! En de medewerkers maar wachten. De mensen die naar Oslo gingen en Elin (Scandinavische hostess vriendin van ons) als hostess hadden stonden al met heeeel veel in de rij om in te checken. Gelukkig mochten de Nederlandse laatkomers van Elin even eerst en hebben ze toch nog hun vlucht gehaald!
Toen om 10.15u kwamen de nieuwe aankomers. Alles verliep goed en ik ging met ze mee in de bus naar alle accommodaties op Skiathos. Jay deed dit keer de transfer naar de haven. Toen iedereen was afgezet was het een raadsel of ik met de transferbus terug kon naar het kantoor, of in ieder geval Skiathos-stad of dat ik een lokale bus moest pakken. Na een half uur tot 3 kwartier was daar het antwoord: de lokale bus. Gelukkig kwam die er na een paar minuten al aan! Toen ik de bus instapte zij de buschauffeur: loop maar door. Hij zag natuurlijk dat ik een hostess was en daarna vroeg hij voor welk kantoor ik werkte. Het was dus een gratis ritje voor mij! Terug op kantoor vertelde ik dit aan Rachael en ze vroeg meteen hoe de chauffeur eruit zag: dus ik antwoordde, hij had wit haar… En Rachael meteen: OOOO Dat is Sean Connery! Deze chauffeur lijkt erg op deze acteur, dus veel toeristen en eilandbewoners noemen hem Sean!
Toen ik eenmaal terug was op kantoor kon ik bijna gelijk weer weg, er was een go-show op het vliegveld. Er waren 4 mensen die bij hun vakantie een taxi-transfer hadden geboekt. Maar er was niemand op het vliegveld om hen in de taxi te stoppen (waar ze voor hebben betaald). Dus Rachael vroeg of ik tijd had. Nou, dat had ik. Maar 2 vrouwen waren best wel boos, maar ja, ik kon er niets aan doen. Gelukkig was er een vrouwelijke taxi chauffeuse bij die ik al eerder had gezien en zij mij ook. & zij hielp mij heel goed! Ook zij zei dat de gasten moesten klagen bij het kantoor en niet bij mij. Maar uiteindelijk zijn ze de taxi ingestapt en kon ik weer naar kantoor!
Vervolgens kwamen om 14.00u weer gasten van Skopelos naar Skiathos die ik ging opvangen! Dit ging allemaal prima en ik ging mee met de transfer naar de accommodaties! Rond kwart voor 3 waren we klaar en gelukkig ging deze transferbus WEL terug richting Skiathos-stad! Dus hoefde ik deze keer geen lokale bus te pakken!
Toen ik eenmaal terug was ging ik bekijken wat voor co-mail we binnen hadden gekregen. Enveloppen voor Sudtours, wat papier en informatieborden voor Sudtours & Jiba! Eindelijk! Nu onze kleding nog. Maar goed, alles op z’n tijd! Daarna nog wat doorgelezen over Skiathos. En toen mocht ik van Rachael naar huis gaan (2,5u voor tijd). Thuis aangekomen heb ik gelegen en even geslapen en gedoucht. Rond 7u ging ik terug naar de stad, even internetten en wachten totdat Jay klaar was met werken!
Om 8u was ze klaar en gingen we eten.
Vlatko (collega van kantoor) kwam ons vergezellen. Was heel grappig allemaal! & ik kreeg een stuk kip met aparte saus van hem want ik moest dat proeven! & IK LUSTTE HET! Zelf had ik varkens souvlaki met frietjes. Het was gezellig & om half 10 gingen we naar de Corner om weer verder te internetten!
De volgende dag hadden we 3 welkomstbijeenkomsten hebben en verder niet veel (gelukkig).
We verkochten in de 1e 2 welkomstbijeenkomsten 3 excursies en 2 verhuurde auto’s! Marion zei: Good girls! Haha, dat zegt ze namelijk altijd als we iets goeds over ons hoort! ’s Avonds hadden we nog 1 welkomstbijeenkomst en verhuurden we nog 1 auto! ’s Avonds gegeten en daarna voetbal gekeken bij de Corner & natuurlijk nog geinternet!
Donderdag een dagje vrij, we wilden naar het strand, maar helaas. Niet zo’n mooi weer als we hadden gehoopt! Dus ik heb mezelf ’s ochtends vermaakt met m’n Ipod & laptop. & verder langzaam aangedaan met eten en aankleden en zo. Rond een uurtje of 1 ging ik even achter het appartement buiten (onder een afdak) kijken, toen kwam omaatje Maria naar mij. Ze was weer allemaal Grieks tegen me aan ’t praten, maar ik snapte het grootste gedeelte van wat ze zij wel, vooral omdat ze ook veel met der handen praat! Ze had het over het slechte weer en dat het koud was. Daarna kwam Jay er ook bij en toen werd Jay Groenkapje! Want ze kreeg het vest van omaatje Maria over haar hoofd en lijf en moest wat fruit gaan plukken van Tia Maria. Dus Jay door de regen 3 oranje fruitjes plukken… Toen ging omaatje dat voor ons schillen en mochten we het opeten… Ze douwden het zo in onze mond! Haha, het smaakte wel maar toch.
Daarna kwam omaatje naar binnen, ze had de grootste lol toen ze in de badkamer van Jay stapten want ze ging uitleggen dat we het toiletpapier niet in het toilet mochten gooien! Met haar gebaren…
Toen ze weg ging, gingen Jay & ik naar de stad om wat te drinken en zo bij de Corner!
Inmiddels zitten we daar nog steeds en is het ondertussen gestopt met regenen! Uiteindelijk ging de zon nog schijnen en hebben we nog wat gewinkeld & met hele jonge katjes gespeeld! Verder voor €5 een diner gehad & daarna weer geïnternet bij de Corner natuurlijk! Waar ik nu ook weer dit verslagje plaats! Morgen moet ik om 4u ’s middags beginnen en ben om 10u klaar. ’s Avonds gaan we wat drinken bij de Rock ’n Roll en we zien wel wat dat wordt!

Daaaag!

  • 20 Mei 2011 - 12:18

    Mama:

    je leert wel zelfstandig worden daar met al die problemen op het vliegveld.
    maar zolang het verder gezellig blijft is er niets aan de hand.
    groetjes aan omaatje Maria en aan Jay.

  • 20 Mei 2011 - 19:20

    John En Helma:

    zo te horen wordt het voor jullie drukker niet te veel stressen het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt en geniet voor het hoogseizoen ervan hoop op beter weer voor julie
    groetjes
    john en helma

  • 20 Mei 2011 - 19:41

    Theo En Ineke:

    Hee Renate, leuk om je reisverslag iedere keer te lezen. Je ziet wel; ver van huis is toch ook nog een bezorgde oma die jullie fruitjes geeft!
    Maar lust je ook al rijst??
    Veel plezier en groeten,

  • 20 Mei 2011 - 19:59

    Ellen:

    Hoi Renate,
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin in Griekenland. Het is zeker een heel mooi land. Het is leuk om jouw verslagen te lezen.
    Je zult al wel veel dingen geleerd hebben. Geniet nog van je (vrije) tijd daar en succes met je stage.
    Groetjes Ellen Castelijns

  • 21 Mei 2011 - 20:34

    Renate De Jong:

    Ik heb Jay de groetjes gedaan van je mam, maar aan omaatje Maria is dat een tikkeltje moeilijker, want die kan op zich net 3 woorden Engels als het er al geen 2 zijn...
    En helaas lust ik nog geen rijst nee, maaar ik heb vandaag wel kip op met aparte saus: Metaxa sauce... Was best lekker!
    & we zullen er hier zeker van genieten!

  • 22 Mei 2011 - 14:17

    Gerrie En Cor Ruijs:

    je vader en moeder zijn nu bij mij op visite, vanavond ga ik je verslag helemaal lezen, ik heb de afgelopen week vaak aan je gedacht. Ik hoor dat je het heel goed naar je zin hebt, dat is mooi. De vistites zijn gepland(geboekt) zet maar vast koffie.
    Heel veel plezier nog en ik ga je volgen. Gerrie
    Groetjes van Wil en Ellie

  • 24 Mei 2011 - 12:51

    Corinne:

    Hoi Renate,

    Hier een berichtje van iemand die je niet kent, maar je kent vast wel Sevanne Bouman. Sevanne loopt nu stage bij ons (VVV) en vertelde dat jij op Skiathos aan het stage lopen bent. Nu ga ik volgende week jou richting op. Ik ga eilandhoppen en ga eerst een weekje naar Alonissos en kom dan naar Skiathos. Wie weet ben jij onze hostess wel, zou erg grappig zijn.
    Heel veel groetjes van Sevanne en misschien tot ziens.

  • 24 Mei 2011 - 20:12

    Moeder Van Jay:

    Hoi Renate, heb je verslagen ook even gelezen. Leuke en uitgebreide verslagen. Doe de groetjes aan Jay

  • 26 Mei 2011 - 11:23

    Helga Achten:

    Ha die Renate je maakt nogal wat mee je merkt toch echt dat het op jou eiland gaat lopen qua toeristen bedoel ik. Je hebt het er al goed druk mee. Maar die regen jammer hoor, wij zitten hier te verdrogen. Nou heel veel plezier en je moet maar denken het wordt er alleen makelijker op. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 46661

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: