THE BEST DAY OFF AT SKIATHOS! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu THE BEST DAY OFF AT SKIATHOS! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu

THE BEST DAY OFF AT SKIATHOS!

Door: renatedejong

Blijf op de hoogte en volg Renate

10 September 2011 | Griekenland, Skíathos

Donderdag 8 september 2011, Elin en ik hadden een jeep gehuurd!

Om half 9 werd ik wakker gesmst: WAKE UP WAKE UP! X Elin.

We hadden afgesproken om rond 9u naar de autoverhuur te gaan en ons jeepie George te gaan ophalen. En dat deden we ook.

Helaas was George (onze lieftallige jeep) nog niet klaar, dus we gingen eerst even ontbijten bij The Corner en daarna zou het gaan gebeuren: wij op pad in een jeep, crossend over het hele eiland!

We besloten om eerst een culturele bezienswaardigheid te gaan opzoeken: Monastery of Evagalestrias, grootste klooster van Skiathos en ook nog het enige bewoonde klooster. Helaas hebben we de monniken niet gezien maar toch mooie foto’s kunnen nemen daar!

Daarna gingen we door naar de oude hoofdstad, Kastro!
We konden alleen niet helemaal bij Kastro komen, dan hadden we nog een stuk moeten lopen en daar waren we te lui voor hihi! Aangezien we allebei al een keer (Elin meerdere keren) bij Kastro zijn geweest hebben we deze keer van een afstand foto’s gemaakt. Elin gaf me nog wat uitleg over Kastro en ik ben het niet vergeten!!! Rond 1400 trokken de inwoners van Skiathos naar het Noorden, want ze werden aangevallen vanuit het Zuiden. Er woonden ongeveer 1500 mensen in 300 huizen, ook waren er 30 kerken.
Tot 1830 woonden hier mensen. Daarna weer terug naar het zuiden…
Er is waarschijnlijk ook een aardbeving geweest hier, want momenteel kun je geen 300 huizen en zo meer zien. Het zijn alleen nog maar een paar ruïnes.
Kastro is ook moeilijker aan te vallen omdat het hoog ligt, je moet een stevige klim begaan voordat je er komt!

Na Kastro sjeesden we verder naar Kechria beach, althans dat wilden we. Dat bleek nog aardig pittig te zijn om daar te komen.
We belandden eerst bij een ander strand: Ligaries. Een mooi strandje in het Noorden, lekker rustig en mooi blauw water zoals je hier overal ziet!
Na een half uurtje gingen we weer verder, op naar Kechria! & ja hoor, uiteindelijk kwamen we uit bij Kechria.
We wilden daar graag heen omdat een Thomson rep (Engeland) had gezegd dat hij Kechria het mooiste strand op dit eiland vond. Achteraf vonden we dat we meevallen, het was een mooi strand maar bijvoorbeeld Ligaries was mooier vonden wij!

Na 2 stranden te hebben bezocht gingen we door naar de Dogshelter van Skiathos, omdat de Grieken best klein wonen hebben de meeste inwoners geen hond. Die worden eigenlijk allemaal opgevangen in de Dogshelter, tussen 9 en 1 kun je hier iedere dag een hondje uitlaten! Helaas, wij kwamen daar aan rond 2u en wilden ze net gaan sluiten.
Maar toch even 2 foto’s gemaakt, zodat ik daar ook foto’s van heb haha!

Daarna wilden we door naar Panagia Kounistra, dit is een klooster. We waren er alleen in eerste instantie zo voorbij gereden zonder dat we het door hadden.
Dus gingen we maar door naar Mikros Asselinos, alleen ook hier moest je weer een stevige afdaling begaan voordat je bij dit strand kwam. Dus probeerde we op de weg terug het klooster te vinden. En ja hoor! Daar was het dan: een bord met Panagia Kounistra!
We waren net op tijd, want het werd net gesloten nadat wij weg gingen!
Nu vonden we het wel genoeg met de cultuur in Skiathos, op naar de stranden! We kregen langzaam maar zeker ook wat honger dus gingen we bij Megalos Aselinos beach een hapje eten!

Vervolgens naar Agia Eleni, ook een mooi strand. En we sloten het tripje af bij Big Bananabeach, ons geliefde strand! Daar wilden we eigenlijk nog jetskiën, maar helaas. De watersport was al opgeruimd dus geen kans meer om te jetskiën… Misschien komt er nog een volgende keer.

Rond 7u / half 8 gingen we naar huis om te douchen en klaar te maken voor de avond. Om 9u moesten we namelijk de jeep weer inleveren…
Daarna gingen we romantisch met z’n 2-en bij Alexandros eten, alle keren dat we hier hebben gegeten gingen we lichtelijk aangeschoten naar huis.
Dit is omdat we hier wat obers kennen en hun ons altijd gratis wijntjes geven!
Ook deze keer was het weer raak. We kwamen om 9u aan en gingen iets voor 12 weg.
Op naar Rock ’n Roll! De volgende dag hoefde ik toch pas om 11u te beginnen haha!
Ook hier was het weer erg gezellig en gelukkig had ik de volgende dag geen kater!

Ik was alleen wel blij dat ik in mijn lieftallige bedje lag! Beetje moe!

Maar ja, het was een heel avontuur met mijn Zweedse vriendinnetje en mijn vrije dag was zeer geslaagd.
Nu kan ik eindelijk zeggen dat ik heeeel Skiathos heb gezien! Zelfs de noordkant die wat moeilijker te bereiken is (zonder jeep)!

Op naar de volgende vrije dag, met papa & mama!
& verder heb ik geen nieuws. Jullie wel?

Tot over iets meer dan 3 weekjes @ Vlijmen!

• 11 September 2011 - 17:38

Mama:

maar goed dat de dogshelter dicht was, anders had je misschien nog een hond uigezocht.
    Gaan wij Elin ook nog ontmoeten?
    tot dinsdag.

• 11 September 2011 - 17:44

Marion Salfischberge:

Hoihoi,
    Het klinkt allemaal wel erg mooi en gezellig.
    Geniet nog maar even van die laatste drie weekjes want voor je het weet ben je weer in ons kikkerlandje.
    Succes nog.
    Groetjes

• 14 September 2011 - 19:16

Vic:

Het is duidelijk dat jullie een leuke dag gehad hebben! De Noordkant van het eiland is echt waanzinnig he?!
    Het klooster heet trouwens Evangelistrias schat, hihi..
    Je foto's zien er goed uit! Een leuk idee als we straks allemaal vrij zijn om met een heel stel 1 of 2 jeeps te huren en off road te gaan?! :D

• 15 September 2011 - 06:50

Elke:

Veel plezier deze week met je ouders!
    Tot over drie weken!!!!

• 16 September 2011 - 11:52

Renate De Jong:

Papa & mama hebben Elin & Jesper inmiddels ook ontmoet!

Over 2,5 week ben ik weer thuis & helaas is het daar niet zo'n mooi weer als hier! =(

De Noordkant was echt geweldig & dat lijkt me een uitstekend plan Vicky!

Tot binnenkort maar weer! X