Weer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu Weer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Weer een weekje voorbij!

Door: renatedejong

Blijf op de hoogte en volg Renate

31 Mei 2011 | Griekenland, Skíathos

De weken gaan echt snel hier! Op zaterdag hebben we ’s ochtends accommodatie bezoeken gedaan en ’s middags mee met de meest saaie excursie van heel Skiathos gegaan! Wat was dat een tijdverspeling! We dachten hierdoor meer te weten te komen over het eiland, nou niet dus! Het was een bustour over een deel van het eiland. Naar wat kloosters & kerkjes, allemaal met een Engelse gids erbij. We hoopten op Victoria als gids (zij was namelijk ook mee met Island Hopping afgelopen donderdag) en zij vertelde leuk en interessant! Maar helaas, onze hoop was tevergeefs… We kregen een Engelse grappenmakerd. Niet bepaald iets van opgestoken dus. Helaas. Dit hebben we ook flink laten weten op kantoor haha! ’s Avonds natuurlijk de Champions League finale gekeken en wij waren natuurlijk voor de winnende ploeg BARCELONA! En gelukkig kwam Affelay er ook nog in!

Ook had ik trouwens zaterdag een kampioenswedstrijd gehad als ik thuis was, NDZW A1- Korfrakkers A2. & WE ZIJN KAMPIOENEN! 2 x dit seizoen: OEHOEEE! Dus in oktober weer een kampioenshuldiging van gemeente Heusden voor ons!

Op zondag hebben we toch wat meegemaakt: een ongeluk. Nee mam: GEEN gewonden! En ik heb het ook niet veroorzaakt. Maar een collega (noem geen namen), NEE niet JAY! Heeft tijdens het draaien uit een parkeerplaats een motor geraakt. Heel dom, want ze hoefden dat ding echt niet te raken maar ja. Ik zei dat ze nog maar 30cm had, en zij in der achteruit BAM! Motor om. Dat ding was blijkbaar net nieuw of zo. Maar we hadden dat ding (2000kg) opgetild met zn 3-en en Heidi zag geen schade. Toen wij verder naar andere plaatsen. Toen werd Jay gebeld: Door de eigenaar van de motor en ze moest terug komen! Maar Jay reed niet, dus ze zei: That wasn’t me. Maar wij dus terug (eerst tanken want we konden denk ik nog net een halve km verder rijden)! Daarna terug naar plaats delict. De politie was ook al ingelicht blablabla. Nu wordt het verzekeringswerk of zo iets. Maar de politie is hier zo corrupt als de pest dus was allemaal beetje apart. Maar nu stop ik hierover want is eigenlijk niet zo heel boeiend. Maar door dit voorval waren wij wel pas een half uur later terug op kantoor (na werktijd dus). Maar we moesten van Vlatko terugkomen want we moesten ietes doen of zo. Toen bleek waarom we moesten terugkomen: het kantoor was namelijk al ingelicht over de motor… & ze hadden een grap verzonnen: Costas had het bedacht. Hij had een doos gepakt met daarop: Liquidation 2011. Met daarboven om een balk een touw. Heidi moest dus worden opgehangen haha! Best grappig.

Later zei Vlatko ook: ja Alekos (de grote baas) werd gebeld dat er een ongelukje was gebeurd met een motor blabla, en Alekos zei: maybe the Dutch girls? En toen zei Vlatko: No, I know it is Heidi. Because one of the Dutch girls is a really good driver (EN DAT GING OVER MIJ !) Dus toen was het voor hun al duidelijk…

Maar verder hebben we op maandag nog wat papieren voor de vertrek van vandaag afgegeven en we moesten Finse gasten vanaf een bushalte naar hun appartement brengen. Slaat nergens op maar oké. Ook moesten we taxichauffeur spelen en verder nog wat voorbereidingen voor de vertrek en aankomst van vandaag gedaan!

Vandaag: ARRIVAL & DEPARTURE DAY!
Wat een hel zeg! Haha, nee grapje.
Ik haalde de gasten op die vanaf de accommodaties naar de airport gingen. Ging allemaal prima behalve bij 1 accommodatie: 2 mensen kwamen niet opdagen. Ik dacht: oké prima, dan pakken ze wellicht een taxi. 5 minuten gewacht, geen gasten. Dus wij verder rijden. Uiteindelijk op de luchthaven aangekomen…

Toen kwam er iemand achter dat ze haar paspoort was verloren, heel fijn. Ze had alles afgezocht: geen paspoort. Ze moest naar het politiebureau. Dus ik een taxi voor hun gebeld, taxi chauffeur wist ervan en hielp echt super goed mee! Ze kwamen net op tijd terug! Maar toen kwam er nog een probleem voor ons: de 2 mensen die niet in de bus zaten. Ze waren er nog steeds niet en het was inmiddels 10.00u en om 11.00u gingen ze vliegen. Dus wij bellen. SLIEPEN ZE NOG! Uiteindelijk kwamen ze rond half 11 op het vliegveld en mochten ze nog net inchecken. GELUK!

Toen was iedereen ingecheckt en kwamen ondertussen de volgende mensen al uit de bagagehal! Alle enveloppen waren uiteindelijk uitgedeeld, en ik weer mee in de bus naar de accommodaties. Alles ging ook weer prima! Maar Jay werd ondertussen al een aantal keer gebeld omdat wat mensen die vanaf Skopelos waren gekomen een ander hotel wilden en een ander koppel een andere kamer: kamer is helaas niet gelukt. Hotel wel, god wat waren die boos toen ze erachter kwamen dat ze in Koukounaries waren (afgelegen volgens hen en niet dicht bij Skiathos-stad). Ach ja, het is nu opgelost. En ze waren er erg blij mee!

Op het vliegveld had ik trouwens ook nog iets gehad: een kaart! Ik kreeg namelijk vorige week een reactie op een van m’n blogs dat iemand van VVV Den Bosch hiernaartoe zou komen! En Sevanne (uit mijn klas) loopt daar nu stage! Dus ik kreeg van Sevanne een kaartje! Dankjewel, het krijgt een mooi plaatsje op mijn kamertje!

Verder kwam er om 14.00u nog een boot van Skopelos of Alonissos en ik ging hun ophalen en wegbrengen naar hun accommodatie.

’s Avonds een stadswandeling gedaan voor onze gasten en daarna een welkomstbijeenkomstje in restaurant Dionyssos! Allemaal prima en 2 excursies verkocht GELUKKIG. Morgen hebben we nog 3 welkomstbijeenkomsten en verder hopen we in onze vrije uurtjes naar het strand te gaan! Donderdag natuurlijk onze vrije dag en dan hopen we al helemaal naar het strand te gaan eindelijk een keer!

Jullie horen wel weer van mij! Yassou!

• 31 Mei 2011 - 21:03

Yvette:

KAMPIOENEEEE

• 01 Juni 2011 - 06:12

John En Helma:

een heftige paar dagen en jade politie in griekeland is corupt
    let op het verkeer onze eigen ervaring
    groerjes john en helma

• 01 Juni 2011 - 11:11

Mama:

dat heb je nu wel gemist, kampioensfeest met je team.
    maar je kunt niet alles hebben, jij zit lekker op een warm eilandje.