De 1e maand is alweer voorbij! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu De 1e maand is alweer voorbij! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Renate Jong - WaarBenJij.nu

De 1e maand is alweer voorbij!

Door: renatedejong

Blijf op de hoogte en volg Renate

26 Mei 2011 | Griekenland, Skíathos

In mijn vorige verslag stond al dat we op de vrijdagavond naar Rock ’n Roll zouden gaan, dit hebben we ook gedaan en daarna zijn we naar een ander café gegaan: Kentavros! Allemaal erg gezellig, volgende dag alleen weer om 9u op het werk… Helaas. Maar ja. We moesten accommodaties bezoeken, verschrikkelijk want op de hele dag hebben we maar liefst 1 excursie verkocht! Verder kwam er een man kletsen (gelukkig). En verder hebben we niemand gezien. Zondag weer voorbereidingen getroffen voor de dinsdag en maandag ook.
Dinsdag weer nieuwe aankomsten en vertrekkers! Ik deed het gedeelte van de haven. Om 8u bij de haven, daar kwam de boot aan waar wat gasten van ons op zaten. Een aantal zouden nog een week in Skiathos blijven en een aantal zouden gelijk doorgaan met de bus naar de luchthaven. Ik ging met de gasten mee in de transferbus die nog een weekje hier bleven! Toen om half 9 de bus er nog niet was, ging ik Vlatko bellen. Want die zou de bus regelen. Maar hij lag nog te slapen, dus ik belde hem wakker. Dat heb ik nog een aantal keer te horen gekregen deze week, haha! Maar om 5 over half 9 kwam de bus en het verliep allemaal prima. Toen iedereen van mij uit de bus was bleef ik achter in de bus met de buschauffeur Adonis en Stephanos (van kantoor). De bus moest door naar Koukounaries omdat dit de excursie transferbus werd voor Sea & Sun. Zo kon ik ook zien hoe dit ging, aangezien ik dit binnenkort ook moet gaan doen! Om 10 over half 10 kwamen we terug in de haven en om kwart voor 10 kwam ik op het vliegveld aan. Daar stonden Heidi & Jay al. Zoals iedere week kwam het vliegtuig om kwart over 10 aan. Ook de aankomst verliep prima! ’s Avonds gingen we iets nieuws uittesten: een Stadswandeling! Eigenlijk in plaats van een welkomstbijeenkomst, maar omdat deze week de 1e is en we nog niet heel veel weten over de geschiedenis dingen hier, deden we op woensdag ook welkomstbijeenkomsten. Maar de gasten waren erg te spreken over de wandeling! Het kantoor echter niet, het duurden volgens hun te lang en we waren te laat bij een afgesporken plaats. Restaurant Dionyssos (Wijngod), uitstekend restaurant maar ze waren blijkbaar niet zo blij met ons. Maar goed, dat hebben ze niet tegen ons gezegd. Wel tegen het kantoor. Nou ja, boeiend. Het zal wel. Volgende week beter haha! Woensdag hadden we dus de welkomstbijeenkomsten. Ook net 2 auto’s en 3 excursies verkocht of zo, niet echt de moeite waard dus. ’s Avonds gingen we op de excursie Skiathos by Night: op de boot langs de zuidkust van Skiathos en naar een mooie zonsondergang kijken!
Donderdag hadden we een dag vrij. Nou ja, vrij… We gingen op de excursie Island Hopping! Met de boot naar de buureilanden: Skopelos & Alonissos! Om half 10 vertrokken we vanuit de oude haven in Skiathos. Op naar Skopelos. Daar kregen we een rondleiding van Victoria, een erg goede gids! Daarna kregen we wat vrije tijd en zijn Jay & ik naar het kantoor van Dolphin of Skopelos geweest. Hier was Ianna, ze herkende ons niet ! Maar uiteindelijk spraken wij haar aan en zag ze het wel. Ze vroeg hoe het was en zo & ze was gewoon heel aardig! Daarna gingen we lunchen en weer terug naar de boot. Op naar Alonissos! Op Alonissos mochten we kiezen: Strand liggen of naar een kerk die misschien niet open was… Strand dus. We hebben hier lekker even geslapen en ik ben tot m’n navel in de zee geweest!
Op het strand lag echt een verschrikkelijke zeekoe, ECHT NIET NORMAAL! Ik zit te twijfelen of ik een foto van haar hierop zal zetten… Maar ze was echt heel dik en lag daar heerlijk op het strand te snurken in een bikini... Om 4u weer terug op de boot, terug naar Skiathos. Op een gegeven moment zwom er een school dolfijnen langs onze boot! Hiervan heb ik natuurlijk foto’s genomen en er 1 hier op deze site gezet! Rond 5 u schrok ik me dood. Jay was even buiten op het dek roken en dé zeekoe kwam mijn kant op. Ik dacht: die gaat op Jay’s plek zitten, maar dat viel mee! Ze liep verder en ging liggen snurken op een bankje langs ons! OH MY GOD! Ze was nog dikker dan ik dacht. Ze was zeeziek en ik dacht: Oh neee die gaat er dadelijk van alles uitgooien! Maar dat viel dan weer mee.
Iedereen keek haar aan op de boot, zo raar dat ze was. & ik kon natuurlijk m’n lach niet inhouden… Om half 6 kwamen we weer aan op Skiathos! Daarna naar huis, douchen en weer richting de stad om te eten! We gingen bij een heel goed restaurant eten waar we eerder deze week ook al hadden gegeten met Heidi, toen was het gratis. Maar nu kregen we ook een goede prijs: ik had een bord vol met o.a. Aardappelen, varkensvlees, rode wijn saus (die ik ook lustte!) en sla en zo… voor €7,50! Special price dus! Maar daarna gingen we even naar kantoor voor onze laptops. So here we are! @ internet bij de corner! Als het goed is hoeven we binnenkort niet meer naar de Corner want Costa zei dat we waarschijnlijk wifi krijgen bij ons appartement! & daar hoop ik echt op! Veel fijner natuurlijk! Nou ja, we zullen wel zien hoe het loopt!
Ondertussen heb ik nog lekker met Frank op msn gezeten en verder wat gekrabbeld op hyves en op facebook gekeken natuurlijk!
Morgen moeten we om 10u beginnen tot 7u. En daarna misschien naar Rock ’n Roll wellicht. Zaterdag weer van 9 tot 2 werken en om 4u gaan we op een busexcursie Simply Skiathos! Hier krijgen we meer te weten over de geschiedenisdingen van Skiathos.
Zondag van 9 tot 2 werken, dan als het goed is naar het strand en dan om 5u weer beginnen tot 6u, want om half 7 gaan we weer een excursie doen: Music & Moonlight. Waarschijnlijk ook weer een leuke excursie! We will see!
Yassou!

  • 27 Mei 2011 - 04:55

    John En Helma:

    zo te horen begint het nu te lopen
    nu nog te hopen det jullie meer
    excursies en auto"s verhuren
    groetjes en houdoe
    john en helma

  • 30 Mei 2011 - 11:10

    Mama:

    leuk dat je weer dolfijnen hebt gezien, op Tenerife waren er volgens mij wel meer.
    groetjes

  • 31 Mei 2011 - 11:15

    Helga Achten:

    Leuke foto's jou verslagen zijn wel moeilijk te lezen omdat ze zolang zijn.
    Je hebt ook veel te vertellen maar misschien een tip gooi er wat meer alinea's in. Verder blijf ik je natuurlijk volgen. Werk ze en veel plezier.
    groetjes

  • 31 Mei 2011 - 13:20

    Renate De Jong:

    Ik hoop inderdaad dat we meer auto's verhuren en excursies verkopen, scheelt voor ons zelf ook weer geld natuurlijk!
    & in Tenerife verzekerde ze je ervan dat je dolfijnen zou zien, hier niet. Dus dat zegt ook wel genoeg! Hier zijn niet zo veel dolfijnen te zien als bij de Canarische Eilanden dus.
    & ik zal in m'n volgende verslag wat meer alinea's plaatsen hihi!
    & Sevanne: BEDANKT VOOR JE KAART!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

I <3 Greece!

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 46519

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Stage Woman Online!

08 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Kreta '15

13 Juni 2013 - 22 Augustus 2013

Chersonissos 2013

24 April 2011 - 03 Oktober 2011

Stage Skiathos

Landen bezocht: